Blog

Znajdziesz tu wiele ciekawych artykułów związanych z tworzeniem stron internetowych czy też informacje o nowościach z branży IT. Do każdego wpisu postaramy się dołączać pomocne przykłady, ważne definicje oraz kody źródłowe. Dołożymy wszelkich starań, żeby nasze artykuły były zawsze na czasie i atrakcyjne dla naszych czytelników.

METAtagi - przekaż wyszukiwarkom więcej danych

Komentarzy: 0

Metatagi <meta> są wspaniałym narzędziem dla programistów, którzy w ten sposób mogą przekazać wyszukiwarkom więcej danych, niż tylko te widoczne bezpośrednio na stronie. Metatagi służą do przekazywania informacji wszystkim rodzajom systemów, każdy przetwarza tylko te metatagi, które potrafi odczytać, a pozostałe ignoruje. Metatagi są dodawane do sekcji strony w formacie HTML i zazwyczaj wyglądają następująco:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<meta name="description" content="Opis strony">
<meta name="keywords" content="Słowa kluczowe">
<meta name="author" content="autor">
<title>Agencja Interaktywna Innovationsite.pl</title>

Powyżej przedstawionych zostało kilka najważniejszych i najczęściej używanych metatagów dla stron internetowych. Istnieją też różne inne tagi, chociażby dla facebook'a (<meta property="og:image" content="scieżka obrazka" />) informując system społecznościowy o wyborze danego zdjęcia czy podania odpowiedniego opisu przy wklejaniu link'a na naszej tablicy na facebook'u.

Czy musimy mieć metatagi na naszej stronie?
O ile nie musimy posiadać bardziej zaawansowanych znaczników meta na naszej stronie internetowej, to pod względem optymalizacji strony te podstawowe są wymagane. Unikalne znaczniki title na każdej podstronie nawiązujące do treści strony znacznie podniosą naszą stronę www w wyszukiwarkach.

Przyjrzyjmy się z bliska poszczególnym znacznikom meta:

description - tag służący do krótkiego opisania zawartości danej strony. Czasami to właśnie ten tekst pokazywany jest w wyszukiwarkach jako krótki opis naszej strony w zależności od wyszukiwanej frazy.

keywords - inaczej słowa kluczowe, proste sformułowania określające naszą stronę internetową oraz definiujące treść zawartą na niej. Należy używać słów unikalnych, unikać potocznych zwrotów oraz słów.

title - mimo że nie jest to typowy metatag, zaliczamy go do nich. Wpływa znacznie na pozycjonowanie naszej strony, dobrze dobrany tytuł oraz unikalny na każdej podstronie ma pozytywny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarkach.

Dzięki metatagom możemy również określić dostęp przez roboty do naszej strony używając : <meta name="robots" content="noindex,nofollow">

Warto zwrócić uwagę na własną stronę internetową koncentrując się na poprawnym wypełnieniem metatagów.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Wymagane dane *