Blog

Znajdziesz tu wiele ciekawych artykułów związanych z tworzeniem stron internetowych czy też informacje o nowościach z branży IT. Do każdego wpisu postaramy się dołączać pomocne przykłady, ważne definicje oraz kody źródłowe. Dołożymy wszelkich starań, żeby nasze artykuły były zawsze na czasie i atrakcyjne dla naszych czytelników.

Google Analytics - statystyki dla początkujących

Komentarzy: 0

Czym jest Google Analytics? Czy potrzebujemy go na naszej stronie?
Te pytania zadaje sobie każda osoba rozpoczynająca swoją przygodę z własną stroną internetową. Google Analytics jest narzędziem do analizy statystyk odwiedzin stron internetowej, udostępnianym bezpłatnie przez firmę Google. Oczywiście jest wiele innych narzędzi umożliwiających badanie ruchu i zachowań na stronie, jednak Analytics od światowej potęgi na rynku IT jest najchętniej używany i podpinany niemal pod każdą stronę. Analytics posiada wiele opcji i możliwości, wykazuje dokładny wgląd w ruch w witrynie (ilość odwiedzin, pochodzenie odwiedzających, czas spędzony w witrynie itp.). Zaawansowane narzędzia pozwalają na łatwe i elastyczne przeglądanie i analizowanie danych na temat odwiedzin naszej strony www. Dzięki Google Analytics możemy skutecznie monitorować działania marketingowe i budować strategię reklamową w oparciu o precyzyjne kierowanie reklamy w dany segment pożądanych odbiorców.

  • Analiza
  • Statystyki
  • Raporty
Jak rozpocząć przygodę z Analytics?
Rozpoczynając przygodę z Analytics, dobrze jest zapoznać się z najważniejszymi pojęciami używanymi w tym narzędziu. W myśl przysłowia „nie taki diabeł straszny jak go malują” postaram się opisać najistotniejsze funkcje i definicje.

Sesje w Analytics to najprościej mówiąc wizyty użytkowników na naszej stronie. Natomiast unikalni użytkownicy, a raczej urządzenia i przeglądarki dają odpowiedź na pytanie ile osób odwiedziło naszą stronę w danym czasie. Dane są zbierane na podstawie plików cookie, stąd są trochę nieprecyzyjne i trzeba pamiętać o tym fakcie, gdyż wiele osób chociażby ma dostęp do tego samego komputera w domu i korzysta z tej samej przeglądarki.

Kolejnym parametrem Google Analytics są odsłony. Są one definiowane jako pojedyncze wczytanie twojej dowolnej strony w witrynie przez przeglądarkę. Można rozumieć to tak, że jeśli ktoś wchodzi na Twoją witrynę 3 razy w danym przedziale czasowym i za każdym razem wejdzie na 2 podstrony, łącznie Analytics wygeneruje 6 odsłon.

Współczynnik odrzuceń (tzw. bounce rate) to bardzo ważny parametr, który określa procent odwiedzin tylko jeden strony w naszej witrynie. Dzięki temu możemy wywnioskować jak atrakcyjna jest nasza strona dla użytkowników.

Pozostałe parametry, a jest ich wiele można samemu sprawdzić "przeklikując" dostępne opcje i poznając możliwości Analytics.



Warto na bieżąco prowadzić analizy wyników prezentowanych przez Google Analytics. Dzięki nim można prowadzić działania badawcze, które pozwolą odpowiedzieć na pytanie – jak zwiększyć zainteresowanie serwisem.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Wymagane dane *